Alla inlägg under juli 2010

Av Karin Andersson - 31 juli 2010 13:04

Efter att ha skrapat ihop skatteåterbäring, sparpengar och Jörgens fyra 12-timmars extrapass under semestern har vi nu beställt en resa till barnvänliga Alcudia på Mallorca! Den 7:e September lämnar vi Sverige för bad, sol och avkoppling. Till Lena har vi investerat i en ljusgul söt dräkt med solfaktor 50 och ett strandtält med solfaktor 40. På hotellet har vi för 295:- valt till ett babypaket, vilket innebär en veckas utnyttjande av spjälsäng, barnstol och sulkyvagn!


Av Karin Andersson - 31 juli 2010 12:54

Vi skulle ha lite vänner på besök och vädret var allt annat än grillvänligt. Jörgen kom på den perfekta idén om att sitta i carporten istället för inomhus och vi flyttade bilen, röjde bort lite skräp och åkte och köpte en vit pressening och spände upp i öppningen för att skydda mot all regn och blåst. Med massa ljus blev det både varmt och mysigt!


Pyntat och klart, med vit presssening mot gatan

Grillbuffén

Killarna in charge som vanligt

Skål!

Lena hade många villiga knän

Daniel " David Guetta" Berggren DJ:ar i förrådet 

Av Karin Andersson - 31 juli 2010 12:51

Lena behövde något som fyllde ut barnstolen och i min stuvpåse jag fyndat på IKEA hittade jag en bit vaxduk, ihop med lite överbliven skumgummi blev det en passade utfyllnad!


  

Av Karin Andersson - 30 juli 2010 10:30

Jag har sett folk som har haft praktiska små väskor att hänga på barnvagnen för lättillgänglig förvaring av vattenflaskor, nappflaskor, nappar, små handdukar etc men tyckte ville gärna ha en lite färggladare variant ( och att spara pengar är ju aldrig fel) så jag sydde en av IKEA-tyg med en bit kartong i botten. Den är verkligen bra att ha!


Förlaga:


  

Min variant:


  

Av Karin Andersson - 29 juli 2010 11:12

Se på ett filmklipp när Lena badar!

Av Karin Andersson - 29 juli 2010 10:51

Lena fick sin första smakportion av banangröt idag, det mesta hamnade utanför men hon gapade stort och var intresserad av det nya spännande man fick på sked!




  

Av Karin Andersson - 28 juli 2010 20:00

Vi har fått brev från posten med uppmaningen att flytta vår brevlåda till tomtgränsen, då vi inte hade någon brevlåda tidigare utan ett brevinkast i förrådet fick det inhandlas en nya svart fin med låsfunktion. Jag dekorerade lite med plastfilm till oss och vår granne Ellen som för övrigt meddelar att det är 4:e gången hon flyttar den sedan hon flyttade in 1960 och hoppas denna gång blir den sista:-) Jörgen fixade pålning och fiffig upphängning.



  

Av Karin Andersson - 28 juli 2010 17:55

Jag fick inte tjänsten jag sökt, jag som tyckte intervjun gick så himla bra och att jag hade mycket att erbjuda med mina 32 år och långa erfarenhet. Jag försöker intala mig själv att det var deras förlust men självförtroendet får sig så klart en liten törn och man funderar på vad man kunde gjort annorlunda. Besvikelsen vände dock när Anna upptäckte att Lena hade fått sin första tand! Min stora lilla tjej! En taggig sak som trängt igenom tandköttet på höger sida i nederkäken och två till på väg!


  

Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards