Alla inlägg under november 2009

Av Karin Andersson - 30 november 2009 21:29

1. Resa till värmen

2. Resa till Europeisk huvudstad

3. Resa till svensk småstad ( Allt utom Gbg, Malmö eller Sthlm hade varit av intresse, där har man ju varit så det räcker)

4. Kings of conveniences senaste album

5. Pedikyr/ fotvård

6. Telefon som ser ut som ett äpple

7. Vit stringhylla


JUL
Av Karin Andersson - 30 november 2009 21:14

Alltså, det här med alkohol.

 

När vi planerade att skaffa barn trodde jag garanterat att det svåraste skulle bli att inte få dricka en droppe alkohol på nästa ett år, och så rätt jag hade.

Sommaren flöt på som ingenting, jag hade nemas problemas med att avstå från en kall öl eller ett glas vin, men NU! När mörkret kryper på vill man ju inget hellre än bli uppiggad av party och glada vänner, jag skulle kunna göra nästan allt för en festkväll! Jag kan bli nästan galen av avundsjuka när man hör om allas fester och sena nätter på stan, jag är inte reeeeedo att lägga partyprinsessan på hyllan!


Igår suktade jag lite efter den vita bag-in-boxen som stod kall och god i kylen, tänk om man bara skulle ta sig ett litet glas och mysa för sig själv? Näe, så skärper man till sig och inser att man är på väg att bli graviditetsalkoholist och får gott hålla i till i Mars ( förhoppningsvis).

Av Karin Andersson - 30 november 2009 10:08

Igår var det första advent och det var så mysigt att läsa om alla på facebook som adventsfikade med nära och kära, jag älskar verkligen julen, allt ljus, glitter och julpynt man får plocka fram. Min favorit har alltid varit "ringen" från IKEA, den här runda, ljusslingsbeklädda skapelsen man hänger i fönstret, när J skulle sätta upp den igår märkte vi bestört att halva ringen slutat lysa! Vad besviken jag blev! Min nya favorit får då bli julkulan vi köpte uppe i Empire state building som minne efter att vi förlovat oss, den hänger nu i fönstret i vardagsrummet.


JUL
Av Karin Andersson - 30 november 2009 09:56

Imorgon kommer världens bästa mormor på besök! Hon anländer Göteborgs station 16:17 och jag åker direkt från jobbet för att hämta upp henne. Vi funderar lite på en biokväll och på onsdagen blir det MVC-besök, lunch på stan och en eftermiddag på Liseberg innan hemresa på torsdag. Här är en bild från I Maj när vi besökte botaniska trädgården.


  


Av Karin Andersson - 28 november 2009 22:19

En kånken mini måste ju bara Roffe ha, det är så söta! Rosa är en favorit!


     Mini Kånken  Mini KånkenMini Kånken

    Mini KånkenMini KånkenMini Kånken

Mini KånkenMini KånkenMini Kånken

            


Av Karin Andersson - 28 november 2009 20:59

Jag älskar verkligen alla produkter från ordning & reda och längtar efter min årliga julklapp från mamma, lilla planeringskalendern med spiral! I år har jag önskat mig den i färgen "shocking pink". Jag såg den på hemsida häromdagen, men nu hittar jag den inte längre! Mitt andrahandsval får i så fall bli den här "pearly white" i läderimitation.

Vi får även alltid deras "family planner" av svärfar Lasse, perfekta julklappar!


Av Karin Andersson - 28 november 2009 19:49

Jag och J är lite sugna på att ta en sista skön semesterresa till värmen innan Roffes ankomst. Enda chansen är precis efter jul då J har en ledig vecka och jag kanske har möjlighet att ta extra ledigt, men vi får se.


Nu försöker jag utreda om hur sent man får flyga, men det verkar vara olika besked överrallt, beroende på vilket flygbolag man reser med såklart.


Så här står det på babyornot.se


"I Sverige finns inga rekommendationer för gravida när det gäller flygning. Det finns inga skäl att avråda från flygning annat än då kvinnan löper risk att föda.
Däremot har flygbolagen sina bestämmelser. Det vanligaste är att de inte tillåter gravida att flyga alls efter vecka 32, eftersom de är rädda att kvinnan kanske måste föda ombord."


ving.se:

 

"Ha alltid med ett läkarintyg där det framgår hur långt framskriden graviditeten är på både på ut- och hemresan på engelska. Om du inte har med läkarintyg kan undersökning på plats förekomma och eventuell kostnad står du själv som passagerare för. OBS! Från 8 veckor innan beräknad nedkomst är det ej tillåtet att flyga."


På Thomas Cooks hemsida som flyger åt Ving finns ingen information.


Det verkar som om jag klarar mig om vi reser i vecka 30 om man tecknar en extra försäkring!


Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards