Alla inlägg under december 2010

Av Karin Andersson - 30 december 2010 16:40

  

Av Karin Andersson - 30 december 2010 16:26

På annandagen tog vi tåget till Hulta och kusinen Knut, 6 månader äldre än Lena

Men titta där, är det Hultatomten som kommer?

Tomten knackar på alla stugorna, men vi är ju här i nystugan!

Jörgen, Alva och Erik öppnar för tomten som kommer med julklappar!

Alla får klappar 

Även Lena

Som fick vinterkappa och mössa

Skönt att ha en storkusin som hjälper till med balansen

Traditionella lyktan skickades iväg

Där åker den!

Vinterpromenad i det orörda snölandskapet

Jörgen

Carolina, Klas, Alva, Knut, jag, mamma och Lena

Rödnos!

Småkusinerna busar i snön!                                 

Av Karin Andersson - 26 december 2010 11:47

  

Av Karin Andersson - 26 december 2010 10:48

Lenas första julafton blev inte riktigt som vi hade tänkt. Jag kände på natten att hon var het som en kamin, på morgonen när vi tog tempen hade hon 39,1. Vi åkte ner till familjen i Onsala och Lena var inte riktigt sig själv, väldigt stillsam, oenergisk och ville helst bara sitta i knät och började gråta för minsta lilla. Stackars lilla tjej! Hon hade svårt att komma till ro men sov några kortare stunder med gråt emellan. Vid 00:30 när vi kommit hem och gett Lena alvedon sov hon hela natten och nästan hela juldagen med några kortare pauser för att äta och byta blöja.


Idag på annandagen vaknade hon sval och pigg och vi hoppas hon är på bättringsvägen. Idag tar vi tåget upp till Katrineholm och fortsätter julfirande ihop med mina föräldrar, mormor och min bror Klas och hans familj.


Inte så glad, de fina bilderna i julklänningen fick utebli

Moster Ingers fina väskustinspirerade julbord!

Hela familjen Steen-Andersson

Tur att Inger hade tagit fram massa roliga leksaker

Sysslingen Hugo förser Lena med tröst

Lena fick många klappar av tomten

Äntligen kom tomten!

Lena visar tröjan hon hade i morbror Kents ära!

Snören!

Tomten?

Skönt att gosa lite hos pappa   

Av Karin Andersson - 24 december 2010 09:07

Idag är det julafton och här kommer lite bilder på våra fina granar, en stor ute och en liten Lenavänlig inne. Då jag är uppe och julpysslar inför avresan mot Onsala i eftermiddag tog sig mina favvisar en liten extra tupplur så sött ihop.


  

Av Karin Andersson - 24 december 2010 09:00

God jul alla vänner!

Nu har jag äntligen jobbat min sista dag på hotellet för i år. Julshowsprojektet är över och nu får jag återigen ägna hela min tid till att vara MAMMA! Det har varit en påfrestande period för att få mitt och Jörgens schema att gå ihop. Med massa uppskattad hjälp från farfar har Lena alltid haft det bra även om man märkt att hon trivts extra bra när båda hennes föräldrar varit på plats. Vi har lyckats spara ca 40 föräldradagar och kan med gott samvete ta ut 5 dagar i veckan i vår, med lite extraarbete på hotellet hoppas jag komma upp i en mer överlevnadsbar summa.

Här kommer lite bilder på min mitt nya projekt och världens bästa arbete:


  

FAMILJ · JOBB · LENA
Av Karin Andersson - 19 december 2010 20:06

                                        

Av Karin Andersson - 14 december 2010 21:47

                                                

Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards