Alla inlägg under mars 2010

Av Karin Andersson - 31 mars 2010 09:42

Inget hände i natt heller, vaknade och kände mig ledsen, grät en skvätt och Jörgen tröstade. Nu känns det lite bättre och jag fortsätter dricka hallonbladste som skall skynda på förlossningsarbetet, det blev 4 koppar igår.


Idag drar vi till Ica Maxi för att inhandla frukostmat och middagsmat till mina föräldrars besök i helgen, vad som än händer behöver de ju äta när de är här, och kanske dricka lite vin. Skall bli mysigt att träffa dem men jag är lite besviken över att det inte riktigt blev som planerat, att deras barnbarn var hemma och välkomnade dem.

Av Karin Andersson - 30 mars 2010 12:17

Vi var på vårat sista besök hos barnmorskan igår, nu tar sjukhuset över kontrollerna. Vi fick en tid på skärtorsdag kl 10:30 till Östra sjukhuset där de skall göra en bedömning och en massa tester, tycker de allt ser bra ut får vi nog vänta mer och gå på kontroller varannan dag. Det känns som om jag gett upp hoppet att mina föräldrar som kommer till helgen skall hinna träffa bebisen, det värsta hade ju varit om den kom på måndag precis när tåget går hem mot Sthlm igen. Men , men, vi har ju hela livet kvar att träffas!


Idag är det 12 dagar över tiden, tydligen var det ju bara 5 % som gick över så länge, typiskt att vi skulle vara en av de få procenten! Vi fick ju vänta länge på att bli gravida och nu länge på att träffa bebisen, det kanske är för att göra oss riktigt redo och förberedda?


Idag måste jag aktivera och muntra upp mig lite och tänkte ta en promenad ner till backaplan för att köpa något litet till bebisen för de sista små slantarna, nu när lönen från hotellet uteblivit är man inte så tät längre, men det är det värt!

Av Karin Andersson - 29 mars 2010 09:58

Graviditetsvecka 42

"Nu är du överburen (du har gått två veckor över tiden). Det är bara ett fåtal kvinnor som går mer än 14 dagar över tiden (5 procent) och ännu färre som går mer än 3 veckor över tiden (0,5 procent).

För en överburen blivande mamma kan dagarna bli långa med längtan, oro och otålighet - ofta sömnsvårigheter och mardrömmar. Känslorna är många och det kan vara jobbigt med omgivningens intresse och oro - har det hänt något än? Försök göra något roligt varje dag du går över tiden: gå på bio, laga något gott, bada skumbad, köp en bra CD-skiva, gå och fika med en god väninna.
 

Du går nu på mycket täta kontroller eller så beslutar ni att sätta igång förlossningen."

Av Karin Andersson - 27 mars 2010 20:10

Vi köpte en vit hortensia och en flaska bubbel och åkte för att hälsa Anders och Andreas välkomna till Hisingen och deras nya hus! Superfin fristående villa i gult puts och nästan inget renoveringsbehov. Kök och badrum i tipp topp! Huset hade massor av förvaringsutrymme i källaren och en fin uteplats och trädgård, passade dem helt enkelt perfekt!


Idag har det gått 9 dagar efter beräknat datum och väntan blir bara jobbigare och jobbigare, det känns overkligt att man skall få den här bebisen. Alla säger att den kommer när den är redo och att allt är normalt, men jag tror alla som gått över tiden vet att det är ganska jobbigt, man är ju inte så mobil och energisk fysiskt direkt.


Ännu en tråkig hemmakväll väntar, det blir kroppkakor och millenium på teve, värst är det nog för Jörgen som bara måste vänta och hålla sig nykter ifall det händer något, men snart får vi nog träffa vår bebis!

Av Karin Andersson - 25 mars 2010 07:58

Idag har jag gått 1 vecka över tiden, det är ju helt normalt, men nu börjar man undra när det skall komma igång egentligen. Vi var hos en ny barnmorska igår då vår ordinarie åkt till italienska alperna denna vecka och hon sa att det var väldigt ovanligt att man gick mer än 10 dagar över tiden. Så nu hoppas vi få träffa vår bebis innan helgen är slut!


Idag släpps biljetterna till MUSE i Stockholm den 21 Juli, vi tänkte försöka få tag på 2 biljetter och hoppas att någon snäll stockholmare vill gosa med Roffe under några timmar i sommar.


Jörgen har jobbat natt och sover nu, vi kör skiftbyte i sängen och jag tänkte gå ner och sy lite fler dynor till uteplatsen, det tar sin lilla tid och jag har nu 5 kvar att tillverka.


Idag var första gången jag hörde fiskmåsarna, they are back!


Av Karin Andersson - 23 mars 2010 15:05

I nästan 2 veckor har jag haft problem i handleden, det har knäppt till och ömmat under tummen och det har blivit svårare och svårare att sova då typ alla sätt jag har handleden gör ont. I går kom Jörgen på att han hade ett handledskydd som passar just vänster hand och jag har använt det hela dagen, SÅ skönt!!

Jag var på gränsen till att gå till läkaren men har genom kloka vänner förstått att det är väldigt vanligt under graviditeten, så jag står helt enkelt ut och hoppas det försvinner efter förlossningen.

  

Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards