Alla inlägg under maj 2010

Av Karin Andersson - 30 maj 2010 17:03


Idag firade jag min första morsdag! Jag fick frukost på sängen och två fina pioner att plantera i trädgården, jag har önskat mig 2 timmar egentid på övervåningen i huset, det återstår fortfarande att se om jag får det, men det hade varit underbart med ett bad i lugn och ro och lite bokläsning på sängen. Lena firande genom att ha på sig sin fina "I love mum"-tröja, tack lillgrisen!

Av Karin Andersson - 30 maj 2010 16:58


Igår var vi på schlagerfest hos Nicklas och Sanna i Tuve, vi åt och drack gott och såg LENA från Tyskland vinna finalen! Här har vår Lena sin nya fina tröja tillverkad av Anna Sjövall, Jörgens gamla seglarkompis som var på besök hos oss i veckan. Den söta mössan är en present från Anders och Andreas.

Av Karin Andersson - 30 maj 2010 16:57

  

Av Karin Andersson - 28 maj 2010 14:42

Så tråkigt att Sverige inte gick vidare i semifinalen igår, Anna Bergendahls naturliga, sköna stil stack tydligen inte ut bland alla plastiga, opersonliga framträdanden. Men vad jag kände igen Annas klänning! Den var misstänkt lik min bröllopsklänning och efter att ha googlat lite inser jag att det är samma tjej som gjorde min! Då jag designade nästan hela klänningen själv tar jag åt mig lite av äran att de var så lika:-) Designern heter Theres Zetterberg och har atelje i Majorna i Göteborg och har bla designat väskor och skärp för svenska märket Tiger. Kolla hennes hemsida här.


Av Karin Andersson - 28 maj 2010 14:15

Nu är Lenas rum renoverat, inrett och klart!



Mysläshörna och Jörgens farmors telefon, lampa och fotölj är loppisfynd


   

Knoppar inköpta i NY, väskan tror jag är min mammas gamla


   

Billybokhyllan fick bli garderob, tidningssamlare och bibliotek


   


Dockorna var present, den ljusa från mormor Kirsti och den mörka från Jörgens moster Inger, teservisen är min gamla


   


Rullgardin och stringhyllor från Bauhaus, till vänster i hörnan skall spjälsängen stå när den inhandlats och Lena växt ur sin takvagga, sängen får fungera som extrabädd tills Lena är stor nog. Telefonhyllan vi köpt på loppis i Sthlm fick bli sängbord.

Av Karin Andersson - 26 maj 2010 20:48

Fick min "lön" som föräldraledig idag, 4970 riksdaler, det känns som om de glömt en etta innan! Det känns tufft att klara sig på så lite, jag tar bara ut 3 dagar i veckan då tiden med Lena känns viktigare än pengar och vi vill kunna vara hemma så länge som möjligt med henne, dock hade ju dagsersättningen kunnat vara lite högre om min tidigare lön varit lite bättre. Det blir helt enkelt att dra in på allt onödigt förutom mat och räkningar, det hade känts jobbigt att redan behöva jobba massa extra för att kunna gå runt, men i höst blir det nog oundvikligt.

Våra enda planer under Jörgens 3 semesterveckor var en konsert med våra favoriter Muse i Stockholm, vi såg verkligen fram emot spelningen i Zinkensdamm då jag aldrig sett bandet live tidigare men fick idag mail om att spelningen är inställd! Tågbiljetterna är redan bokade och betalade så vi får hitta på något annat kul i Stockholm istället, om inte tåget stannar i Katrineholm:-)......

Av Karin Andersson - 26 maj 2010 19:31

Gammal lampskärm får ny kostym och fästningshjälp av klädnypor

Lite matchande konst i ramar från Ullared ( 16:-/styck!)

Gammal skumgummimadrass i ny förpackning för Lenas övernattande gäster, tyg från IKEA 59:-/metern

Barngalgar som målats rosa till den gröna billybokhyllan som fått en klädstång!

Reafynd som målats vita och fått varsin stolsdyna av skumgummi och IKEA-tyg

Vem bor här?

Av Karin Andersson - 26 maj 2010 19:24

Äntligen har vi kommit igång med renoveringen av Lenas sovrum, vi har målat garderobsdörrarna ( 5 gånger!) och en vägg vit, bytt ut knopparna, målat taket, taklisterna och köpt nya vita golvlister, installerat nya eluttag och telefonjack, vitmålat elementet, bytt ut fönsterbrädan och tapetserat två väggar. Nu återstår bara den underbara inrednings och designbiten!

  

Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards