Alla inlägg under januari 2010

Av Karin Andersson - 27 januari 2010 10:19

Imorgon börjar äntligen min halvtidsarbetsperiod! Egentligen kom den igång 17 Januari, men efter att ha jobbat nu 7 dagar i sträck har jag ÅTTA lediga dagar att se fram emot innan nästa arbetspass!


Imorgon blir det dock upp tidigt för besök hos odontologen som det så fint heter när man har allvarliga problem med gaddarna. Naiv som jag var trodde jag när jag hörde att det låg på Sahlgrenska universitetssjukhuset att det skulle kosta som ett vanligt läkarbesök, en hundring eller två, men så var ju inte fallet. Minst 1000-1500:- för en snabb undersökning är vad som gäller, vågar inte ens tänka på fortsättningen.

I morgon eftermiddag blir det besök hos min vanliga tandläkare ( ca 700:- besöket) och uthämtning av bettskena ( ca 3000:-)

Det är inte så att vi inte har pengarna, det är ju det man har sparpengar till, men det känns som en så himla onödig utgift när man har renovering och ett barn på väg:-(

Av Karin Andersson - 24 januari 2010 17:37

Jag jobbar söndag kväll, lugnt och ganska långtråkigt. Vi har ett stort event i huset nästa vecka som riggar in i hallen så ensam är jag i alla fall inte.


Vi har en "busy" vecka att se fram emot.

Måndag- jobb och direkt till tredje delen av förlossningskursen. Tisdag- jobb och Depeche Mode-konsert på Scandinavium. Onsdag- jobb och infomöte hos försäkringskassan. Torsdag- hämta nya bilen, tandläkaren, fortsätta riva badrummet och X2000 upp till Sthlm! Helgen är också fylld av roliga aktiviteter!


Sedan skall jag NJUTA av min halvtidsanställning fram till sista Februari!


Av Karin Andersson - 23 januari 2010 20:42

Jag börjar känna mig säker på att Roffe bytt kön och är en liten tjej! Här kommer namnförslagen jag lobbar för ( och J, du vet ju att det brukar bli som jag vill;-)

Lena ( bara för att det är så fiiint!)

Berit ( efter J:s mamma! Betsy-Berit blir ju lite kaka på kaka)

Olivia ( namnsdagsbarn på min födelsedag, jag har själv namnsdag på min mamma Kirstis födelsedag så en fin tradition)

Andersson ( efter mamma & pappa!)


Nå, vad tycks!?


Av Karin Andersson - 23 januari 2010 20:32

Idag har vår alldeles underbare favoritbyggmästare Linda varit här och vips så var rör, sladdar och alla konstiga "våga-ej-röra" grejer urrivna ur toaletten/tvättstugan på plan ett! Renoveringen är igång! Vi skall måla väggarna och lägga vit mosaik på golvet samt runt handfat & bänkskivan som skall täcka tvättmaskin och fungera som Roffes skötbord. Det kommer att bli så snyggt!


J är på grabbkväll i Frillesås och myser på med killkompisarna, får skjuts hem och sover hemma i natt, skönt! Vi har inte setts på några dagar så det blir bra med några timmar ihop imorgon innan jobbet.


Själv har jag sovit bort hela kvällen, men vad gör det, jag hade ju annars bara glott på teven, får man inte dricka vin kan man lika bra ägna sig åt att sova får väl bli mitt nya motto. Jag lyssnar på underbara Kent och tycker det är synd att Roffe har planerat att komma i krokarna runt deras konserter här i Göteborg, typiskt! Han trodde väl han skulle få vara med;-)


Undrar om jag skall riskera livet och ta biken bort till konsum, kan ju behöva lite Lejonet & Björnen en kväll som denna...


Av Karin Andersson - 23 januari 2010 07:41

Denna helgen består av jobb. J är ledig och skall på grabbkväll i Frillesås ikväll och troligen sova över så jag får ha egentid hemma och bara ta det lugnt. Det är fortfarande lugnt på jobbet, även om det är långtråkigt så är det skönt att kunna sitta ner och vila fötter och rygg. Då jag skall jobba varje dag fram till torsdag behövs det nog för att jag skall orka med. På torsdag kväll bär det av med tåget mot Sthlm, skall bli roligt att träffa mapa och kompisarna på en middag fredag kväll!

Av Karin Andersson - 21 januari 2010 17:41

  

Av Karin Andersson - 21 januari 2010 17:28

Vi har köpt en ny bil! En Ford Focus kombi flexi fuel i färgen sea grey, årsmodell 2006. Nästa torsdag levereras den med monterad dragkrok, urtagen airbag och dubbfria vinterdäck! Idag skrev vi på papprena och hade med oss barnvagnen för provning, den passade perfekt!



Av Karin Andersson - 20 januari 2010 18:30

Gårdagens besök hos barnmorskan gick bra, hon skrämde mig lite med att analysera blodprovet till att jag hade för högt socker, efter en andra koll visade det sig att det förmodligen varit något sött på fingret och alla värden såg bra ut! Pust! Bebisen växte bra och hade snabba hjärtljud, hon kände på magen och tyckte den låg med huvudet nedåt, bra Roffe!


Det blev en mysig middag på Thai Spice med Anna-Karin och Caroline på kvällen med många trevliga samtalsämnen.


Idag har vi varit och kollat på bil, vi blev förtjusta i en mörkgrå Ford Focus flexi fuel, vi får lägga till för dragkrok ( som vi hemsk gärna vill ha) samt urmontering av airbagen så bebisen kan åka i framsätet. Vi byter in vår gamla bil men får ändå hosta upp en ansenlig summa. Bilar är verkligen världens sämsta investering.


Idag kom Roffes fina vagga med posten, jag fick även ett mail av "knoppa" där de meddelade att de skickat fel tyg men att det rätta var på väg med posten och att jag självklart fick behålla båda två, perfekt att ha och byta med under tvätten! Då alla tyg är fina gör det verkligen inget. Nu skall bara 2 stabila starka krokar inhandlas och fästas i sovrum och vardagsrum!


Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards