Alla inlägg under februari 2010

Av Karin Andersson - 27 februari 2010 15:42

Det var ju inte bara Frida och Svea som mötte mig på Hotell Heden idag ( vilket jag misstänkte lite;-) utan även Caroline, Anna-Karin, Camilla och Emma!

Vi fick sitta avskilda i ett eget rum och hade en supermysig brunch med massa goda amerikanska läckerheter. Trevliga samtal och väldigt snygga presenter till Roffe och mig, kläder, nappar, leksaker, vin och böcker, vilka fina vänner jag har, ni är bäst!

Stor kram till er alla, kanske är magen borta nästa gång vi ses?


Jörgen och killarna sover över på hotellet i Sunne i natt så jag har en helkväll i soffan planerad, repris av project runway, melodifestival med gräddig grönsakspasta och glass står på menyn!


Av Karin Andersson - 27 februari 2010 10:06

Jag måste bara tipsa om biofilmen vi sågs i söndags, det kanske blir den sista filmen vi ser ( ihop iaf) på bio.

"Precious", stark, gripande, upprörande, sorglig och tänkvärd film!


"Precious Jones, en 16-årig analfabet, har hela sitt liv varit osynlig. Osynlig för pappan som våldtar henne, mamman som slår henne och myndigheterna som bara ser henne som ett i raden av Harlems alla förlorade själar. Men när Precious, gravid med sitt andra barn med sin far, möter en beslutsam och radikal lärare påbörjar hon en resa av utbildning och upplysning. Och Precious lär sig inte bara att skriva om sitt liv, utan gör det även till sitt eget för första gången."


Av Karin Andersson - 27 februari 2010 10:02

261 dagar, så många dagar har jag haft dig inuti mig, så många dagar har jag haft på mig att ta körkort, så många dagar har jag fått avstå från vinet, så många dagar har vi väntat på vår efterlängtade lilla bebis.

Nu är det bara 19 dagar kvar, 19 dagar av sömn, av egentid och av valfrihet, 19 dagar kvar tills vi får träffa dig och livet förändras för alltid!


Av Karin Andersson - 26 februari 2010 22:02

Idag jobbade jag mitt sista pass på hotellet! Jag blev avfirad av mina söta kollegor med tårta, blommor och presenter innan hemgång! Tack så mycket! Det känns skönt men konstigt att veta att verksamheten flyter på som vanligt men att jag inte skall gå dit på väldigt länge.


Jag passade på att fira mig själv lite med en ny topp från Lindex att ha imorgon när jag skall träffa Frida för brunch, det blev den här fräsiga:


Lindex Shop Online - Tunika

Av Karin Andersson - 25 februari 2010 19:42

Här är namnen du INTE skall välja på din bebis om du vill vara orginell:


Topp 10 bland nyfödda flickor
1. Alice
2. Maja
3. Ella
4. Emma
5. Elsa
6. Alva
7. Julia
8. Linnea
9. Wilma
10. Ebba


Topp 10 bland nyfödda pojkar 2009:
1. Lucas
2. Elias
3. Oscar
4. William
5. Hugo
6. Alexander
7. Oliver
8. Viktor
9. Erik
10. Axel


Nya namn på topp 100-listorna är flicknamnen Vilda, My, Malva, Nicole, Greta och Rut och pojknamnen Elton, Mio, Dante och Ruben. Ut från topplistan åkte Annie, Engla, Irma, Jennifer, Majken och Vendela och Christoffer, Johan, Martin och Pontus.

Av Karin Andersson - 24 februari 2010 19:31

Jag påbörjar idag min sista arbetsvecka, fast jag VET att jag bara har 3 pass kvar känns det himla tungt. Det hade verkligen varit skönt att bara vara hemma och vila, men 2 kvällspass och ett kort dagpass skall avverkas innan helgen.


På lördag åker Jörgen till fjällen ( över dagen, förstår inte hur de skall hinna eller orka) med Andreas för lite skidåkning. Jag får ha myskväll i min ensamhet till melodifestivalen, jag lär inte orka ta mig någonstans eller underhålla några gäster heller. Jag skall även träffa Frida för en brunch på Hotell Heden kl 12 på lördag, det skall bli smarrigt och trevligt!


Av Karin Andersson - 22 februari 2010 10:14

Vår vän Daniel har startat ett mössvirkarföretag! Finns endast på blocket nu i början men filar på en egen hemsida. OS-mössan säljer redan som smör i solen! Visst är han duktig!!

Jörgen har fått en grön och jag en cerisrosa, kanske skall Roffe få en OS-mönstrad i modellen baby, det hade varit coolt:-)


( min länk till Berggrens blocketannons funkar inte, men för att komma rätt, sök bara på "OS-mössa"så kommer finner man)


Klicka för att se nästa bild
Av Karin Andersson - 22 februari 2010 10:08

Så här ser min graviditet ut just nu i siffror ( enligt familjelivs uträkningar där jag varit medlem sedan innan jag blev gravid och det har varit spännande att följa!)


Du är på dag 256 av 280. (91,4%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 3 fulla dagar (v36+3).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 18 mar 2010
Du har 24 dagar kvar till beräknad förlossning.

Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards