Alla inlägg den 25 november 2009

Av Karin Andersson - 25 november 2009 21:09

Jag som älskar att resa ( även om det bara är några mil bort) organisera och packa ( jag börjar gärna MINST 1 vecka innan avfärd) är ju lite intresserad av vad jag skall packa med mig till BB om en sisådär 3 månader, här kommer en lista från babycenter:


Att packa till förlossningen


• Din förlossningsplan
Morgonrock - bra att ha i början av förlossningen om du vill vara uppe och gå i korridorerna.
Innetofflor
Sockar - tro det eller ej, men man kan få kalla fötter under förlossningen.
• Ett gammalt nattlinne eller en T-tröja att ha på dig under förlossningen. Det kan bli lite geggigt, så ta inte med något snyggt för förlossningen.
Massageolja eller kroppslotion om du vill bli masserad under förlossningen
Läppbalsam eller cerat
Mat och dryck du vill ha under förlossningen och kanske druvsocker för att ge energi om du inte vill äta.
Klocka med sekundvisare, så du kan mäta sammandragningarna
Digitalkamera eller videokamera. Om du vill ha med dig videokamera är det bäst att kolla med sjukhuset först - alla tillåter inte sådana under förlossningen.
Något att slappna av med: böcker, tidningar, spel etc.
Bilder av någon eller något du älskar (för inspiration när det blir långdraget)
TENS-maskin om du planerar att ha en
Toalettartiklar
Sprayflaska med vatten, eller en solfjäder, för att svalka av dig
Musik - batteridriven, t ex iPod eller MP3-spelare.


 Efter förlossningen


Kläder att åka hem i och bekväma plagg att ha på sjukhuset. Det kommer att ta en liten tid innan magen försvinner, så du kommer förmodligen att fortsätta gå i mammakläder hemma - tyvärr!
Amningsbehå - två eller tre
Amningsinlägg för läckande bröst
Plus/nattbindor - ett par förpackningar
Nattlinne eller T-tröja - något som går att öppna fram är bra för amning
Toalettsaker
Handduk, hårborste, tandborste och tandkräm
Gamla/billiga/engångstrosor - ta inte med dina tjusigaste spetstrosor.
Öronproppar, ifall du hamnar på en högljudd avdelning!
Adressbok och medel att använda betaltelefonerna på sjukhuset. Du får förmodligen inte använda din mobil på sjukhuset.


För ditt barn


Babyskydd till bilen
Kläder att resa hem i, allt-i-ett-pyjamas (bodysuit) är det enklaste
• två eller tre bodys till bebisen att ha på sig på sjukhuset.
Filt (enligt väderlek)
Blöjor
• Ett par sockar eller tossor
Mössa
Overall om det är kallt ute.


Av Karin Andersson - 25 november 2009 21:02

Pull-along Giraffe

Den här lilla sötnosen har jag köpt i julklapp till den nyaste Strömbergaren Knut som föddes i Oktober ( min brors 3:e barn) Pull-along giraffe!

Av Karin Andersson - 25 november 2009 20:55

Den här åkpåsen Shiny Gold är så himla snygg tycker jag. Priset är inte blygsamt, 995:- för en åkpåse kanske är i dyraste laget, men den skulle garanterat lysa upp den tristaste av barnvagnar!

Av Karin Andersson - 25 november 2009 20:50

BRIO Cot One

Snygg och stilren säng från BRIO, det finns även snygga matchande skötbord på ben eller att lägga över spjälsängen.

Av Karin Andersson - 25 november 2009 20:18


Jag och J scannade av alla babyaffärer på centrala Hisingen igår och jag blev faktiskt lite intresserad av den här BRIO-vagnen SING ( färgen jag gillade var lite brunmönstrad med blommor, det trodde jag aldrig jag skulle falla för). Den var så himla lätt att styra i fram, verkligen lättkörd & smidig! Men vi får se, det lutar nog ändå åt en KRONAN, den känns robust och prisvärd, dock är den inte lika lättmanövrerad.

Av Karin Andersson - 25 november 2009 19:47


På grund av lite missuppfattningar blev det ingen konsert med Bo Kaspers för oss ikväll på trädgår´n, biljetterna hämtades inte ut i tid och makulerades. Tråkigt då vi hade sett fram emot en härlig afton, men det får bli nästa gång helt enkelt. Extra tråkigt var det när jag idag på eftermiddagen fick höra att en vän hade 2 biljetter över och jag nu jobbar till 23 igen och har ingen möjlighet att komma ifrån.

Av Karin Andersson - 25 november 2009 12:59


Idag öser det ner, tråkigt, jag som tänkte passa på att promenera till jobbet. Det får bli bussen istället. Energin är verkligen inte på topp i det här trista vädret. Nu har jag sex arbetsdagar att se fram emot innan mormor kommer nästa tisdag och vi skall ha nästan 2 dagar mys ihop. Det blir utlovat besök på Jul på Liseberg och annat roligt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards