Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Babysim

Av Karin Andersson - 17 oktober 2010 20:24

Vi var på vår första babysim idag! Efter en incident som gjorde mig lite lätt stressad och irriterad på hela upplägget fick Lena bada i hela 20 minuter och pappa lära sig hålla Lena på 2 olika sätt samt sjunga 2 visor. Vi hoppas på en mysigare tillställning nästa söndag, det verkade vara många trevliga föräldrar och bebisar i bassängen i alla fall.


      

BABY · LENA
 
 
Ingen bild

kws

18 oktober 2010 11:23

Jag förstår att det var något som inte var bra. Skriv mer/ mm

Karin Andersson

18 oktober 2010 12:04

Strulig info om vart man skulle byta om, jag gick in i damernas omkl.rum precis vid varmvattensbassängen där vi skulle vara. Då jag hade klätt av Lena, lagt in allt i skåpen, bytt en bajsblöja, (på golvet!)börjat mata henne blev jag utkörd av en otrevlig tant som sa att här fick jag minsann inte vara! Lena blev superledsen som blev avbruten mitt i maten och jag fick ta alla väskor, handdukar, kläder, bajsblöjor, nappflaska och Lena under armen och gå i en lång korridor bort till ett annat omklädningsrum. Det fanns ingenstans att göra av Lena så jag hade en skrikande Lena under armen samtidigt som jag försökte göra oss i ordning för badet. Hänglåset om bort i tumulten så jag fick ha grejerna olåsta i skåpet. Jag blev stressad, försenad och Lena fick inte äta. Det var skitvarmt och skithalt och äckligt på golvet. Instruktören hade sin första lektion ( misstänker jag) och hälsade oss knappt välkomna och verkade inte veta vad hon skulle göra eller säga, hela grejern kändes mest jobbig men det blir nog bättre nästa gång!

 
Ingen bild

Korven

19 oktober 2010 11:36

Jag tyckte också att det var lite rörigt i början, ett tips är att ta med bilbarnstolen in, så du kan sätta Lena i den när du behöver greja med annat... Vilken skitkärring, var det en anställd så tycker jag att du ska skälla lite nästa gång ni kommer dit. :)Kram

 
Ingen bild

Annika, Anders syster

10 november 2010 19:58

Hej Karin!
Det var ju ingen rolig upplevelse alls! Vi ska på vår första babysim på fredag och jag hoppas verkligen att vi får en bättre första gång än vad ni fick och så håller jag tummarna att det blir bättre för er nästa gång.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Andersson - 18 juli 2011 22:26

                                     

Av Karin Andersson - 4 juni 2011 11:59


Passade på att fota Lena när torrsprickorna och rodnaden var som värst. Varje gång vi går till läkaren har det helt plötsligt blivit bättre och ingen tar det riktigt på allvar. Stackars Lena kliar och besväras ju! Vi torkar och smörjer och för tillfä...

Av Karin Andersson - 4 juni 2011 11:48

Förvaring i bänkarna under locken Händige elektrikern Jörgen fixar ny belysning Härligt med egna pioner i trädgården!  Matplats och slapparplats under markisen  Välkommen in! Äntligen har vi en grind mot gångvägen  Jörgen har snic...

Av Karin Andersson - 2 maj 2011 20:51

        

Av Karin Andersson - 25 april 2011 21:40

                                                          ...

Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards