Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Lenas rum är klart!

Av Karin Andersson - 28 maj 2010 14:15

Nu är Lenas rum renoverat, inrett och klart!



Mysläshörna och Jörgens farmors telefon, lampa och fotölj är loppisfynd


   

Knoppar inköpta i NY, väskan tror jag är min mammas gamla


   

Billybokhyllan fick bli garderob, tidningssamlare och bibliotek


   


Dockorna var present, den ljusa från mormor Kirsti och den mörka från Jörgens moster Inger, teservisen är min gamla


   


Rullgardin och stringhyllor från Bauhaus, till vänster i hörnan skall spjälsängen stå när den inhandlats och Lena växt ur sin takvagga, sängen får fungera som extrabädd tills Lena är stor nog. Telefonhyllan vi köpt på loppis i Sthlm fick bli sängbord.

 
 
Janne

Janne

28 maj 2010 14:38

Vilket fint lyxrum rena sviten. ;)

http://jannesblog.wordpress.com

 
Lisa

Lisa

29 maj 2010 18:42

Oj, vilket snyggt barnrum, inspirerande! Jag gillar framförallt tapeten och fåtöljen.

http://www.buskisblog.blogspot.com

 
Ingen bild

kws

31 maj 2010 10:04

väskan är av skinn och var med på min första ensamma resa mellan hedenäset och haparanda. en lång resa för en 5 åring. Jag minns resan mycket väl, min mamma glömde att lägga i biljetten i väskan efter att hon visat upp den vid påstigningen. jag var rädd hela resan att inte få följa med hela vägen fram till mina fastrar.

 
Ingen bild

kws

31 maj 2010 10:06

verkar som många farmor/ mormor gillar "komikapps dockor" MM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Andersson - 18 juli 2011 22:26

                                     

Av Karin Andersson - 4 juni 2011 11:59


Passade på att fota Lena när torrsprickorna och rodnaden var som värst. Varje gång vi går till läkaren har det helt plötsligt blivit bättre och ingen tar det riktigt på allvar. Stackars Lena kliar och besväras ju! Vi torkar och smörjer och för tillfä...

Av Karin Andersson - 4 juni 2011 11:48

Förvaring i bänkarna under locken Händige elektrikern Jörgen fixar ny belysning Härligt med egna pioner i trädgården!  Matplats och slapparplats under markisen  Välkommen in! Äntligen har vi en grind mot gångvägen  Jörgen har snic...

Av Karin Andersson - 2 maj 2011 20:51

        

Av Karin Andersson - 25 april 2011 21:40

                                                          ...

Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards