Alla inlägg under november 2009

Av Karin Andersson - 24 november 2009 22:29

Lindex Shop Online - Body

Idag fyndade jag ett par varmfodrade bruna stövlar på Din Sko för bara 199:- på REA, vilket kap! Sköna var de också!

Jag hade även läst att man skulle ha med sig en omlottbody till BB för den nya bebisen, så varför spilla någon tid? Det fick bli den här söta från Lindex.

Av Karin Andersson - 24 november 2009 11:05

Gud vad det är skönt att vara ledig 2 dagar i rad, det händer ju inte så ofta i min bransch. Jag har sovit dåligt även i natt, jag tror jag vaknade 7-8 gånger men förstår inte varför, det är inte så att jag behöver besöka toaletten utan sover nog bara oroligt.

Av Karin Andersson - 24 november 2009 10:28

Kroppen: Om du hittills inte funderat så mycket över det här med att vänta barn, blir det mer uppenbart nu när magen blir större. Du har nu gått upp 5–7 kilo, vissa ännu mer. Det är vanligt med ryggproblem, till exempel att du känner dig trött eller har ont i svanken. Foglossning är en annan vanlig åkomma under graviditeten. Det beror på att brosket i fogarna som håller ihop bäckenbenen luckras upp något av graviditetshormonerna för att ge plats åt barnet när det sedan ska födas. Man blir överrörlig i bäckenlederna och kan få smärta och inflammation när bäckenbenen gnider mot varandra. Skulle det drabba dig får du försöka ta det lugnare och anpassa dig till vad kroppen klarar av. Efter förlossningen är det extra viktigt att inte belasta bäckenet för mycket genom att till exempel bära tungt, på så sätt kan fogarna läka. Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, så kallade förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.

Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 centimeter långt. Barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.


Info från www.familjeliv.se

Av Karin Andersson - 23 november 2009 19:14


Här är en bild på den fina sänggaveln J tillverkat till extrasängen. Det blev ett barnsligt tyg från IKEA i fina färger. Det man behöver är masonitskiva, skumgummi, vadd och en häftpistol. Sänggaveln tog ca 20 minuter att tillverka.

Av Karin Andersson - 23 november 2009 13:38


Månadens projekt har onekligen varit att komma in i det extra sovrummet, röja ut det extra sovrummet och påbörja renoveringen av vad som kommer bli Roffes rum. Färgskalan är tänkt att gå i svart, vitt och ärtgrönt. Dagens projekt är följande: J tillverkar och klär sänggavel i grönt och rosa till övernattningssängen och jag monterar den gröna jubileumsbokhyllan Billy från IKEA.

Av Karin Andersson - 23 november 2009 11:07


Såg precis att favoriten & musikgeniet Ed Harcourt skall komma till Sverige i december, dock bara till Stockholm och Filadelfiakyrkan. Så alla lyckliga sthlm:are borde snabbt införskaffa varsin biljett, det brukar vara magiska konserter!

Av Karin Andersson - 23 november 2009 10:38


Idag hade vi en behövlig sovmorgon och en ledig dag ihop efter en hektisk helg på jobbet, har dock sovit rätt dåligt alla nätter den senaste tiden. Igår såg jag Roffe sparka utanför magen, vad häftigt det såg ut! Tyvärr hade inte Jörgen kommit hem från jobbet än och missade det, men det går nog fler tåg!

Av Karin Andersson - 22 november 2009 18:00

Jag bara älskar Bo Kaspers Orkester! På onsdag 25/11 skall jag och Frida svänga loss på trägår´n. Det kommer bli en fantastisk kväll, jag fortsätter mitt vita år och Frida får en barnledig afton!

Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards