Alla inlägg under mars 2010

Av Karin Andersson - 22 mars 2010 14:23

Om Roffe visar sig vara en Lena skall hon få denna ursöta dress med tillhörande spetstrosor från H&M att ha i sommar!

Av Karin Andersson - 21 mars 2010 12:38

Då var det dags för nästa projekt, trapprenovering! Riva bort grön heltäckningsmatta och skrapa bort all svart gummimatta som satt sig stenhårt i trätrappan, varje trappsteg tar ungefär 1 timme att få ren från gummi och vi har 14 steg, idag har vi kommit till hälften och har alltså bara 7 trappsteg kvar!

Sedan följer slipning och vitmålning!


  

+ 2

Av Karin Andersson - 20 mars 2010 17:43

I natt har jag sovit jättebra, har bara vaknat 2 gånger och det är nog nytt rekord! Jörgen fick ligga kvar i sängen medans jag fixade frukost på sängen och lite presenter ( silverplektrumhalssmycke och 2 biljetter till Johnossi i Maj), han fyllde ju 33 år idag!

Vi firade vidare med en tur i vårsolen på stan och mysig lunch på kungsgatan. Efter promenad i slow motion på stan var jag helt slut och ryggen mådde bättre efter lite massage av mitt snälla födelsedagsbarn.

Nu fixar vi middag till oss och farfar Lasse som kommer förbi för att gratta och se sista delen av milleniumfilmerna vi hyrt. Det blir pepparstek, potatisgratäng, god sås och sallad följt av moussebakelser, mums!


  

Av Karin Andersson - 19 mars 2010 13:32

Ingen bebis ännu! Jag hade en jättejobbig natt och vaknade många gånger för toalettbesök och en molande känsla i magen, så har jag aldrig känt förut, låg och drog mig i sängen i morse runt 07:30 tills det gick över och nu mår jag som vanligt igen! Det är bara att vänta vidare helt enkelt..


Idag är Linda här och hon och Jörgen har åkt till tippen med all den sista badrumsinredningen och massa annat skräp som stått i carporten, nu lagar Jörgen lunch och Linda skall hjälpa oss att sätta upp rullgardiner i vardagsrummet.

Själv har jag underhållit mig med symaskinen, massa rosa tyg och tillverkar lite dynor, kuddar och påsar till uteplatsen. Målet är invigningsfika under mapas besök i påsk!

Av Karin Andersson - 18 mars 2010 14:04

0 dagar kvar till beräknad förlossning!


Av Karin Andersson - 18 mars 2010 10:34

Idag är det beräknat förlossningsdatum för min mage! 18 Mars har vi väntat och längtat efter länge, men med tanke på att det är mycket ovanligt att bebisarna kommer exakt på beräknat datum får vi nog avvakta några dagar till. Jörgen fyller ju år på lördag, det kanske blir en födelsedagspresent!?


Igår hälsade vi  på Frida och Svea i fiskebäck och nya huset, det hade hänt massor i form av målning och slipning av golv & trappa. Frida har en del att göra, mer målning och pyssel, tur att farmor Lisbeth bor nära och kan underhålla lilla Svea lite.


Vi åt lunch hos Lotta och Jesper på deras nya restaurang "Fahléns kök" nere vid frihamnen, de hade verkligen fått det superfint och vi fick visning i köket och alla utrymmen, de verkar trivas och alla projekt låter underbart kul, jag erbjöd mina tjänster framöver om de behöver extra servispersonal till bröllop och events. De räknar med mer gäster i sommar i och med den nya uteserveringen och alla 27 lyxkryssare som kommer parkera i Göteborg precis utanför på kajen från April till September och har massa häftiga idéer om att utöka verksamheten!


Jag avslutade kvällen med fika med Anna-Karin, Iris och Caroline i majorna, 3 magar in progress!


Av Karin Andersson - 16 mars 2010 21:02

Dyna till vänster, realisation Jysk hösten 2009

Dyna till höger, pimpad med IKEA -tyg för att passa uteplats ala Brazil 2010


One down, seven to go!


  

Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards