Alla inlägg under december 2009

Av Karin Andersson - 10 december 2009 22:58

De senaste 17 dagarna har jag bara varit ledig 2 dagar och har då haft gäster i huset vid 2 olika tillfällen, det har varit full rulle på senaste med andra ord. Jag ser därför extra mycket fram emot min hellediga helg som börjar imorgon  klockan 15:00! Började känna mig täppt i näsan för någon dag sedan och känner mig just nu lite utslagen, har preppat mig med nässpray och alvedon inför imorgon och ett sista 8 timmarspass!


Vi har velat fram och tillbaka angående resan till solen och när allt klaffat med ledigheter och pengar kände vi nog inte oss 100% säkra så vi valde att avstå. Det är svårt att beräkna hur man mår i graviditeten om en månad och det var verkligen på gränsen vad gäller flygtillstånd, försäkringar och intyg från läkare. Vi får spara resan och åka med Roffe senare nästa år istället. Min dröm är ju en långresa till Thailand så man vet aldrig:-)





Av Karin Andersson - 9 december 2009 21:35

"Kronan Duovagn ”bästa köp” enligt testföretaget Smartson

Med 21 av 25 möjliga poäng utses Kronan Duovagn som ett

”bästa köp” i testföretaget Smartsons vagntest. I omdömet

framgår att Kronan är en väldesignad och rejält tilltagen vagn

med fyra fasta hjul och med ett chassi i aluminium med två

smarta lyfthandtag framtill.


De små cityvagnarna får allt större genomslagskraft, men de små vagnarna har begränsningar i fråga om kapacitet och framkomlighet. För familjen i eget hus kan en lite större duovagn passa bättre, med fyra lika stora (fasta) hjul som ger framkomlighet och ett chassi som ger stabilitet, enligt testföretaget Smartson.

 

Kronan Duovagn består av liggdel, sittdel samt chassi. Den har ett smart solskydd som är inbyggd i suffletten och ett unikt bärhandtag som gör vagnen enkel att ex bära på och av ex. bussen. Handtaget är justerbart och är försedd med en ringklocka. Dessutom har varje barnvagn en egen unik registreringsskylt. Kronan Duovagn är omgjord så att sittdelen fälls framåt vid hopfällning vilket gör att

den tar mindre plats vid transport. Kronan Duovagn finns i färgerna brun, svart, grå samt marinblå.

Kronan Duovagn säljs via Kronans webbshop och levereras hem till dörren.

http://www.kronan.com/

Kronans produkter säljs också via företagets butik i Täby."

 

Av Karin Andersson - 8 december 2009 21:43

Lite sköna prylar från babyshop.se

Av Karin Andersson - 8 december 2009 21:10

Den här sulkyn med design av 10 gruppen finns också att köpa hos kronan, det ingår även en extra sufflet i svart om man mot förmodan skulle tröttna på den här fina rosa. 3495:- får man ge och det finns även matchande åkpåse för 895:-. Me likie!

Av Karin Andersson - 8 december 2009 21:04

Denna smarta babystolen kan man lätt ta med sig, Kronans stol-på-stol. Levereras i en väska och kostar bara 296:-



Av Karin Andersson - 8 december 2009 20:27

Hittade de här snygga hakklapparna på rarabarn och beställde dem nästan tills jag kom på att hur svåra kan de vara att slänga ihop? Jag skall nog göra ett försök. Annars var det ett väldigt bra pris på 149:- för alla fyra! Inser dock att de är sydda på en overlockmaskin, något jag inte äger, men det kan nog bli bra ändå.


Haklappar - Set om fyra

Av Karin Andersson - 8 december 2009 19:58

Jag är så himla täppt i näsan. Jag har läst att det är vanligt att man blir det som gravid och att det kan hålla i sig hela graviditeten,  jag får väl bli beroende av nässpray fram till Mars då.


Av Karin Andersson - 7 december 2009 15:26

Jag mår fortfarande jättebra i graviditeten, precis som vanligt faktiskt och det känns ju skönt. Magen växer och Roffe sparkar på därinne, J har också hunnit känna några gånger och sett utanpå magen hur det rört sig.

Vi planerar att besöka Östras förlossningsförebyggande kurs som ges vid 3 tillfällen, alla kvällstid, för 2 personer som jobbar skift kan det vara svårt att få ihop, men datumen i Februari verkar passa J:s schema i alla fall.

Barnmorskan rekommendera profylaxkurs efter det så jag hoppas vi hinner klämma in det i slutet av februari. Vi var kanske lite naiva men vi blev lite överraskade att profylaxkursen kostade närmare 2000:-. Det låter som om många haft stor hjälp av att lära sig andas rätt och det är verkligen något jag skulle vilja lära mig mer om.


Presentation


Karin Andersson, gift med Jörgen och mamma till Lena, ankomst 7 April 2010. Bloggar främst till familj och vänner nära och lite längre bort men alla är hjärtligt välkomna till vår värld!

Skriv gärna en hälsning i gästboken!

GÄSTBOK

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards